Nummerinformatiedienst

DUO Contact

Als er iets niet in de haak is met de diensten van deze organisatie, is het voor een student van groot belang om met DUO contact op te kunnen nemen. Stichting is voor veel studenten een groot onderdeel van hun leven omdat de organisatie natuurlijk maandelijks de DUO studiefinanciering uitbetaalt. Elke student krijgt wel met de studiefinanciering (of lening) te maken en velen zouden zonder de diensten van deze organisatie maandelijks niet rond kunnen komen en het erg moeilijk krijgen met het betalen van huur en boodschappen. Als er dus iets niet goed gaat, moet je als student de klantenservice op een betrouwbare en efficiënte manier kunnen bereiken. Op duo.nl zijn gelukkig meerdere manieren om de klantenservice te kunnen bereiken en ook via de telefoon kan de klantenservice veel doen om je te helpen.

DUO Telefoonnummer

De snelste manier om contact op te nemen met de klantenservice is natuurlijk via het DUO telefoonnummer. Bel 050 599 77 55 om meteen in contact te komen met de klantenservice.

DUO Bellen

Zoals gezegd is de makkelijkste manier om met de klantenservice te spreken nog altijd simpelweg DUO bellen. Het bovengenoemde nummer is dat van de infolijn, dat binnen kantooruren – dus maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 – altijd open is om informatie te geven. Voor inburgeraars geldt echter een ander telefoonnummer. Als je bij inburgering contact op wil nemen met DUO, kan dit het beste via het telefoonnummer 050 599 96 00. Ook dit nummer is binnen kantooruren beschikbaar.

Contact DUO

Als telefoneren voor jou niet handig is of als je buiten kantooruren met DUO contact op wil nemen, zijn er gelukkig nog andere methoden om antwoord te krijgen op je vragen en kwesties. De manieren waarop je in contact kunt komen met de klantenservice zijn de volgende:

Mailen: er zijn verschillende e-mailadressen voor verschillende kwesties en er zijn verschillende manieren om per e-mail contact op te nemen met de klantenservice. Ten eerste zijn er aparte contactformulieren voor vragen met betrekking op respectievelijk studiefinanciering, lesgeld, de tegemoetkoming voor scholieren, loten bij lotingsstudies, het terugbetalen van studieschuld na een studie en inburgeren. Het contactformulier voor kwesties met betrekking tot inburgeren is buiten de website van DUO te vinden en het klikken op de link stuurt je dan ook naar een andere website.

Verder is het mogelijk om een aantal afdelingen direct te mailen via een specifiek e-mailadres:

  • Voor de afdeling die gaat over de lerarenbeurs, mail je lerarenbeurs@duo.nl
  • Voor de afdeling die het diplomaregister regelt, mail je diplomaregister@duo.nl
  • Voor de afdeling die je kan helpen met het erkennen of legaliseren van je diploma, mail je dw@duo.nl
  • Voor de afdeling die hoort bij het NT2 examen, mail je nt2@duo.nl

Een servicekantoor bezoeken: bij de servicekantoren kun je alleen op afspraak terecht. Een afspraak kun je online maken door uit de lijst één van de acht beschikbare servicekantoren te kiezen en het afspraakformulier in te vullen.

DUO Klantenservice

De DUO klantenservice staat u graag te hulp bij al uw vragen, kwesties en opmerkingen. De snelste manier om ze te bereiken is uiteraard via de telefoon, maar als je vraag niet al te specifiek op jouw situatie slaat, kun je het antwoord misschien ook al wel vinden in de categorie veel gestelde vragen op de website.

IB GROEP

Bij mensen die de naam DUO niet zegt, doet de naam IB groep misschien een belletje rinkelen. Vroeger heette de organisatie namelijk zo, maar tegenwoordig is de naam veranderd.

Het hoofdkantoor van de vroegere IB groep en het huidige DUO, waar je ook nu nog terecht kunt om met DUO contact op te nemen, is gevestigd in Groningen, namelijk:

WEB-DUO CONTACT

Kempkensberg 12

9722 TB

Groningen

3 Comments

  1. els

    Hallo. Ik heb de volgende vraag. Mijn zoon zit op het VWO. In zijn examenjaar. 4 Maart is hij 18 geworden. Hebben wij als ouders nog recht op een tegemoetkoming.

  2. Deena Westmaas

    Goede morgen,

    Ik woon op Curacao en ik heb vanaf 26 maart mijn DUO aangevraagd.
    Ik hab nog niks ontvangen of gehoord.

    Vriendelijke groet,

  3. Corné Mennen

    In september 2017 heb ik mijn bachelor diergeneeskunde afgerond, mijn prestatiebeurs is op “mijn duo” echter nog steeds te zien als schuld, ook in studielink is te zien dat ik mijn diploma behaald heb. Hoe kan dat?

Submit a Comment

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: