Nummerinformatiedienst

Met GVB contact opnemen – GVB Amsterdam

GVB Amsterdam doorheen de tijd

GVB Amsterdam is een openbaar vervoerbedrijf met als operationele zone Amsterdam. In het verleden was de afkorting GVB gebruikt voor ‘Gemeentelijk Vervoerbedrijf’.

In 1900 werd het bedrijf op gestart, ditmaal onder de naam GTA, wat staat voor Gemeentetram Amsterdam. Na deze tramlijnen, werd een busdienst ingesteld. Later, tijdens WO II fuseerde de Gemeentetram Amsterdam met een ander bedrijf. Dit bedrijf was de Gemeenteveren Amsterdam. Dit was de beslissing der Duitsers, die op dat moment Nederland bezetten. De maatschappij werd steeds groter in de jaren hierna, met een nachtbus en de GVB metro.

Rond 2000 was het Gemeentelijk Vervoerbedrijf een zelfstandige entiteit geworden. Het doel van dit proces was om de maatschappij op een efficiënte manier te laten functioneren. Hierbij is de invloed van de Gemeente geminimaliseerd. De Gemeente is op dit moment hoofdaandeelhouder. De maatschappij werd wat betreft de naam ook veranderd naar GTA, zonder dat de afkorting nog voor iets staat.

Via het telefoonnummer GVB Amsterdam contact opnemen

De volgende zijn de pluspunten van de maatschappij:

  • Een zeer uitgestrekt netwerk waarmee men de hele stad kan bereiken, inclusief de voorsteden en omliggende gemeenten.
  • De klantendienst is snel en vlot met de telefoon te spreken.
  • Het bedrijf neemt het hoog op met het milieu. Zo wordt er uitgezocht of de waterstofbus gebruikt kan worden.
  • Het bedrijf heeft een aantal diensten opgezet, speciaal voor de minder mobiele medemens. Een van deze diensten is de Stadsmobiel.
  • In geval er iets aan de hand is met de OV-chipkaart, is er de mogelijkheid zich bij de maatschappij te melden. Deze levert een nieuwe pas.
  • De Engelstalige medereiziger kan ook terecht. Alles is immers beschikbaar in het Engels.
  • Live reisinformatie en haltetijden, mede dankzij de GVB routeplanner.
  • Online kan er ook contact opgenomen worden met de klantendienst.
  • Sociale media accounts:

    – Facebook: facebook.com/GVBverbindt

    – Twitter: @GVB_klanten

    – LinkedIn: linkedin.com/company/gvb

    – YouTube: youtube.com/channel 

    – Flickr: flickr.com/photos/96698647@N04 

GVB storingen en klantenservice

De maatschappij en zijn klantenservice is als volgt opgesplitst:

  • OV-chipkaart: hier kan de klantenservice nieuwe OV-chipkaarten aanmaken en vervallen kaarten innemen.
  • Tickets en info: abonnementen en de GVB dagkaart. Als klanten tickets willen kopen, kan dit ook bij deze dienst. In geval van GVB storingen kan hier informatie worden ingewonnen.
  • Servicepunten: diensten die hier worden aangeboden zijn, onder andere, de verlenging van abonnementen en het checken of een OV-chipkaart nog naar behoren functioneert.
  • Veelgestelde vragen: vaak is uw vraag al eerder gesteld door een andere klant. Dit soort vragen vindt u terug op de website van de maatschappij. Hier zijn ook de antwoorden beschikbaar.
  • Verloren voorwerpen: als u iets verloren hebt op het openbaar vervoer, is het mogelijk om hier te vragen of uw voorwerp is teruggevonden.
  • Uitchecken gemist: voor klanten die zijn vergeten uit te checken, wordt aangeraden contact op te nemen met het bedrijf. Deze kan dan het tegoed vergoeden.
  • Werk aan de rails: bij werkzaamheden aan tramrails, kan men hier informatie inwinnen, onder andere om te kijken hoe dit uw route beïnvloedt.

Met GVB contact opnemen

Er zijn verschillen manier om met GVB contact op te nemen :

  • Online: GVB.nl
  • Met de telefoon: via 0900 – 80 11. Ma t.e.m. Za van 9u tot 18u.
  • Servicepunten (deze kan men raadplegen via maps.gvb.nl)
  • Post: Postbus 2131, 1000 CC  Amsterdam

Telefonisch contact opnemen: soms is de beste methode van communicatie

Er is ook de mogelijkheid om met het telefoonnummer GVB Amsterdam contact op te nemen. Dit heeft de voorkeur in sommige gevallen:

  • Indien men onderweg is en een vraag heeft
  • Urgente mededelingen en vragen
  • Als men niet heeft ingecheckt bij GVB Amsterdam en saldo teruggestort moet worden

0 Comments

Submit a Comment

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: