Nummerinformatiedienst

PostNL: Contact met de Klantenservice

Het PostNL contact zorgt ervoor dat u altijd binnen korte tijd antwoord heeft op uw vragen. PostNL is een bedrijf dat in Nederland de post bezorgt. Het bedrijf heeft de naam in 2011 gekregen; daarvoor heeft het verschillende andere namen gehad: PTT Post, TPG Post en TNT Post. Het doel van het bedrijf is om alle post en pakketjes in Nederland spoedig en op goede manier te bezorgen.

PostNL: Contact

Het PostNL contact is bereikbaar voor alle vragen en problemen die u als klant heeft. Deze vragen aan het postbedrijf kunnen bijvoorbeeld allemaal worden gesteld:

  • De bezorgingsstatus van het pakket dat u thuis verwacht;
  • Het ontvangen van post, bijvoorbeeld de tarieven van de postzegels en de bezorgtijden;
  • De portokosten, hoe deze worden berekend en betaald;
  • Het doorsturen of bewaren van post, bijvoorbeeld bij verhuizing of overlijden.

Daarnaast kunnen zakelijke klanten ook met vragen en problemen terecht bij het postbedrijf. Vragen over de volgende onderwerpen worden beantwoord:

  • Een zakelijke postbus, bijvoorbeeld over de locaties of de factuur hiervan;
  • Het bestellen van hulpmiddelen, zoals een labelprinter of postzakken;
  • Facturen ontvangen en betalen;
  • Het gebruik van een frankeermachine en de tarieven hiervan;
  • De pagina MijnPost en uw profiel hierop.

PostNL: Klantenservice

Op de website van het bezorgersbedrijf staat informatie over alle bovengenoemde vragen. Staat uw vraag er niet tussen, of heeft u liever persoonlijk contact, dan is het mogelijk om de klantenservice te contacteren.

De PostNL Klantenservice is op verschillende manieren te bereiken. Elk kanaal heeft een behulpzaam team dat u graag op een snelle manier verder helpt. Uw vragen kunnen worden gesteld op de volgende manieren:

  • Telefonisch – u krijgt direct iemand van de medewerkers aan de lijn voor een snelle oplossing voor uw probleem;
  • Via Twitter op het profiel @PostNL – binnen een uur worden de vragen beantwoord door het webteam;
  • Door middel van de live chat op de website, waar u direct contact heeft met een behulpzame medewerker. Dit is eigenlijk een soort geschreven telefoongesprek;
  • Door het speciale contactformulier op postnl.nl in te vullen, waarop u zo gauw mogelijk reactie krijgt;
  • Door een brief te sturen via de post. Binnen korte tijd komt er een reactie uw kant op.

PostNL: Telefoonnummer

Het PostNL telefoonnummer voor particulieren is 0900 0990. Dit PostNL klantenservice telefoonnummer is van maandag tot vrijdag bereikbaar van 08:30 tot 20:00. ’s Zaterdags belt u dit nummer tussen 09:00 en 16:00. Zakelijke klanten kunnen het nummer 088 868 6868 bellen. Dit nummer is op doordeweekse dagen beschikbaar tussen 08:00 en 19:00. Door telefonisch contact op te nemen met de klantenservice, krijgt u gelijk een vriendelijke medewerker aan de lijn die u helpt. Zo krijgt u direct antwoord op al uw vragen.

PostNL: Servicepunt

Door heel Nederland zijn vele servicepunten verspreid. Bij een PostNL Servicepunt kunt u uw pakketten en brieven verzenden of ophalen, en u kunt hier postzegels kopen. Daarnaast helpen de medewerkers u graag verder bij vragen of problemen. Zakelijke klanten kunnen terecht bij een Business Point, waar ze hun postzakken allemaal tegelijk kunnen afleveren of ophalen, zaken omtrent gefrankeerde post kunnen regelen, producten in grootverpakking kunnen kopen, postdiensten kunnen aanbieden of ontvangen, en nog veel meer. De verschillende locaties van de servicepunten zijn op de website van het postbedrijf weergegeven door middel van een duidelijke kaart. Ook de openingstijden van de punten staan hier weergegeven.

Voor vragen of problemen over allerlei verschillende onderwerpen, staat de klantenservice dus altijd voor uw klaar. Via de telefoon, e-mail, post, live chat of het contactformulier, het vriendelijke team staat helpt u graag goed en snel verder. Wanneer u dus een vraag, probleem of klacht heeft, kunt u het PostNL Contact altijd bereiken.

WEB-POSTnl CONTACT

WEB-POSTNL KLANTENSERVICE

Het bezoekadres van het hoofdkantoor is op Prinses Beatrixlaan 23, 2595 AK in ’s-Gravenhage.

 

 

14 Comments

  1. Kay42

    Ik heb niet zo goede ervaringen twee keer in korte tijd gehad met post.nl
    Eerste was: ik moest vijf dagen wachten op het pakket, het was bij de afzender al verstuurd, maar niet naar mij nog geleverd. De afzender heeft veel keer gecontacteerd – en iemand heeft over het transportbedrijf gezegd of zo, maar hoe dan ook het pakket was niet up to date bij mij.
    18.08, vandaag wilde ik een brief ontvangen: mijn trace code en rijbewijs zijn erop waar ik eerst moest bellen en dan – ten slotte toch krijgen.
    Tussen 11.30 en 14.30 zijn wij gekomen naar post.nl, een bericht hebben wij gekregen: de bezorger was onderweg. 15.00 nog niets. Alleen om 15.30 heb ik nog een bericht gekregen: sorry dat wij te laat zijn, we proberen zo spoedig mogelijk uw pakket te brengen. Wachten… om 16.15 nog een bericht dat wij u gemist hebben! MAAR NIET – ik was thuis. En ik heb geen briefje in de bus gevonden – dat post.nl was hier maar ik niet. Ik heb twee keer gebeld.. sorry meneer, wij kunnen niets… beteken. Haal ik mijn pakket in Zwolle?! Ik ben echt boos … Naast de deur nog een meneer – kunnen wij niet regelen. Maar ik heb mijn rijbewijs nodig! Ik moest werken! Wat kan ik doen? Alleen een klacht indienen dat niemand was hier geweest, maar ik heb toch bijna hele dag gewacht! Grrrrr… Moet iemand nu een ontslag krijgen! Door deze persoon zit ik nu met mijn werkgever – in de penarie….
    Morgen moet ik ook thuis blijven – om naar post.nl te wachten! Van 11uur30 tot 13uur30
    Waardeloos – geen kwaliteit!!!

  2. Merle

    Morgen wilde ik de internationale document sturen (27 juli) – 24 uur later heb ik geen email gekregen met de track en trace barcode – maar toch zij waren echt snel met de factuur!

  3. RieN

    Ik ontvang regelmatig de post die niet voor mijn adres zijn! Met bankzaken een heel vervelende situatie… En vice versa: de post voor mij ontvang andere mensen in de bus… ik had ook mijn bankafschriften geopend – in de bus – maar niet van me. Ik heb niet nog de schriften gezien en geopend maken.
    8 juni 2016 – vandaag – ik ontvang een envelop met bankafschriften – een envelop is niet voor mij bestemd is. Dat is echt vaak – verkreukelde enveloppen en schriften. Mijn klachten indienen – geen resultaat maaken!
    Ik heb over een enquêteformulier gevraagd – in te vullen op de website van Post NL. Maar geen goede effect toch! De rapportcijfer in te vullen voor oplossen probleem en beter service.
    Ik vind dat POST NL alleen een waardeloze organisatie!!! De laatste jaren is porto ook zonder zeden hoog geworden. Wat mij betreft – de pakketdienst werkt goed alleen!

  4. Paula

    Echt slechte klantenservice en de diensten!!! Dat is niet bereikbaar en toch betaal ik steeds 45 cent!

  5. Thera

    Bij de website en mijn acoount bij post.nl zag ik dat mijn pakje op donderdag aangeleverd was. Nu is zaterdag – van 1 tot 17.00 uur ben ik hier, nu 16.45u – ik ben de hele middag – zitten te wachten. Dierenwinkel is gesloten, en nog geen pakketpost. Op dinsdag was de bestelling bij Zooplus gedaan en op woensdag was afgegeven aan post.nl. Ik wil naar Post.nl bellen maar het is voor nu dicht. Nu heeft mijn hond geen voed! Dit is niet de eerste keer – dus ik heb nu slechte ervaringen!

  6. Andrea

    Vreselijk slecht! En nog keer – vreselijk slecht!

  7. Willy

    Track nummer heeft nog steeds geen tijd van levering waarop en een afhaalpunt dicht is, slechte service, en klantenservice werkt niet! Toch moet ik wel een 0,45 cent betalen als diensten die NIET geleverd zijn….. ontzettend!!!

  8. FLORIS

    Mijn pakje is vertraagd – twee dagen nog wachten en niets…
    Een contact te opnemen?! Onmogelijk!!! Wil ik nooit meer gebruiken de services van dit waardeloos bedrijf!

  9. AnKe

    Ik ben de hele middag op het wacht, spreek met een lady aan de lijn die mij niks heeft gezegd: het in orde komt! Ik vind dat toch vreselijk slecht!

  10. HEINTJE S.

    Waardeloos.
    Gehele middag ben ik op het wacht. Elke keer heb ik hetzelfde liedje. Waarom moet ik naar die luisteren? Dat is genoeg! Vreselijk slecht! In de avond is de Post.nl klantenservice niet toegankelijk. De bezorgers werken toch in de avond (tot 21.30), dus moet POST.NL tot die tijd ook de bereikbaarheid hebben.

  11. Jesse

    Ik heb de urgente vraag gehad aan PostNL, maar geen telefoonnummer van de klantenservice gevonden – natuurlijk! Ik heb het nummer pas vinden via keuzemenu.info. Kan Post.nl een site beter doen? Voor de comfort van de klanten!

  12. Jurre

    Post NL klantenservice bestaat uit de mensen die desondanks niets kunnen doen, niets helpen of toch de status van het pakket zeggen en uitleggen! Is dat zo moeilijk?

    Ik heb mijn pakje nu al 6 weken onderweg!!! Want het adres is verkeerd. (Is het geval? Ik denk dat neen!) Zij hebben tegen me gezegd dat een onderzoek in het maximaal – 30 dagen zal doorgaan. En nu … Ben je klaar voor de verrassing?! ik wacht al bijna dertig dagen op een antwoord van de waardeloze helpdesk!

    Denk je dat zij de kosten terug verzenden? Zeker niet, ik moet nog wachten op het resultaat van hun onderzoek.

    En dit is niet de eerste keer geval! Ik had de ervaring waar de ondersteuning heeft gezegd dat mijn verzending vandaag niet bezorgd is en dan tijdens dat telefoonconversatie heeft de postmedewerker aangebeld voor het pakket. “Moet ik geen handtekening zetten?” “Neen!”
    En dan moest hij de volgende dag terugkomen… voor de handtekening!
    Zo dus…

  13. BRAM

    Post NL verdient niet meer sterren! Ik heb veel klachten over de verzendingen, de kwaliteit van de medewerkers en de klantenservice in totaal! Slechte services!

  14. W de Vries

    PostNl die bied geen enkele service meer. Bij PostNl zijn goederen afgeleverd voor mij op maandag ( 3SMYPA467245950 ) en dus eigenlijk op dinsdag geleverd had moeten worden of uiterlijk op woensdag ( inhoud etenswaren ) maar na een bericht ontvangen te hebben ( van PostNl ) zou het dus op woensdag tussen 13:45uur – 16:15uur zijn maar die dag ook niet geleverd. Nu wordt het Donderdag geleverd maar dan hoeft het niet meer. Dit is geen fout van de leverancier maar van PostNl dus die hoeven het niet meer te leveren en PostNl moet maar voor de kosten opdraaien want ik eis mijn geld terug van de bestelling.

Submit a Comment

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: