Nummerinformatiedienst

Rabobank Klantenservice: Met Rabobank Contact opnemen kan op veel manieren

De mogelijkheden om met Rabobank contact op te nemen zijn over het algemeen vrij divers en de klantendienst staat klanten op verschillende wijzen te woord. De Rabobank al sinds 1972 in bedrijf, toen er een fusie was tussen de Coöperatieve Centrale Raiffeisen-Bank (CCRB) en de Coöperatieve Centrale Boerenleenbank (CCB), met Rabobank als handelsnaam.

De bank bestaat uit een groot aantal aangesloten kleinere banken, samengevoegd tot een coöperatief. Hierbij heeft de bank altijd een vriendelijk karakter gehad, met aandacht aan de lokale gemeenschap en minder winstbejag.

De wijzen om met Rabobank Contact op te nemen

  • Men kan op een aantal manieren met Rabobank contact Zo kan men onder andere naar Rabobank bellen, maar ook via de chat op de website van Rabobank of via de Rabobank app. Verder is Rabobank ook bereikbaar via Twitter of Facebook.
  • Daarnaast is het ook mogelijk om een aantal dingen zelf te regelen, zonder daarbij met een vertegenwoordiger van de klantendienst in contact te staan. De meest populaire zaken die hier geregeld kunnen worden zijn het veranderen van de paslimiet, Rabo Alerts instellen en een creditcard activeren.

De Rabobank Klantenservice staat hoog aangeschreven

  • Volgens de Vertrouwensmonitor Banken, die de Rabobank klantenservice onderzocht, zijn de meeste klanten zeer tevreden over de dienstverlening en zouden deze als betrouwbaar bestempelen.
  • De Vertrouwensmonitor Banken is een onderzoek dat eens per jaar wordt gepubliceerd door de Nederlandse Vereniging van Banken en combineert gegevens van verschillende onderzoeksbureaus en andere organisaties, waaronder GfK, AFM (Autoriteit Financiële Markten) en BVN (Betaalvereniging Nederland).
  • In de Vertrouwensmonitor scoort Rabobank hoog op het algemene vertrouwen. Dit is hoger dan het vertrouwen in concurrerende banken en ook hoger dan het vertrouwen in de banksector in zijn geheel.
  • Het bedrijf wordt ook als meer klantgericht aanzien dan zijn concurrenten. Het heeft een meer lokaal karakter, en wordt dus als vriendelijkere, meer klantgerichte bank aanzien. Wie de Rabobank telefoon belt, wordt over het algemeen goed geholpen.
  • Het klantencontact komt ook naar voren als een van de belangrijkste punten waar Rabobank hoog op scoort. Klanten zijn graag in contact en prijzen de persoonlijke aanpak van de betalingsverwerker.
  • Ten slotte wordt ook de informatieverstrekking als zeer positief ervaren en is wordt deze in de Vertrouwensmonitor bekroond met een hoger cijfer dan concurrerende banken.

Men kan het Rabobank Telefoonnummer bellen voor hulp

Door het Rabobank telefoonnummer te bellen kunnen klanten antwoorden en hulp krijgen omtrent een groot aantal zaken, waaronder:

  • Betalen: hierbij wordt gekeken naar betalingsmogelijkheden, en bijvoorbeeld het aanvragen van een nieuwe bankpas.
  • Verzekeringen: dit zijn de verzekeringen die de Rabobank aanbiedt. Hierbij worden de verzekeringen verzorgd door Interpolis.
  • Beleggen: als bank heeft Rabobank veel ervaring met beleggen en helpt de vermogende klant met het vinden van de juiste investering voor zijn of haar geld.
  • Hypotheek: als klanten overwegen een huis te kopen, kan de bank hen helpen met de correct hypotheek aan competitieve voorwaarden.
  • Lenen: vaak moeten klanten geld lenen om andere redenen dan het kopen van een huis, bijvoorbeeld de aankoop van een auto. Hierbij kan de bank ook helpen.
  • Sparen: de bank biedt veel verschillende mogelijkheden aan die klanten toestaan om te sparen aan een hogere rente dan de standaardrente op de zichtrekening.
  • Pensioen: er wordt over het algemeen aangeraden altijd genoeg geld opzij te zetten voor het pensioen. Dit is iets waarin de Rabobank kan bijstaan en adviseren.

Zaken kunnen zelf reregeld worden met de Rabofoon

De Rabofoon biedt de optie aan om bankzaken via de (mobiele) telefoon te regelen. Dit wordt aangeboden bij de standaardpakketten, in combinatie met een betaalrekening.

Zo kan men het saldo opvragen, bijschrijvingen en afschrijvingen beluisteren, geld overmaken, betalen of sparen via Rabofoon nummer.

Daarnaast is het ook mogelijk om via de Rabofoon met de Rabobank contact op te nemen.

Facebook https://www.facebook.com/rabobank
Twitter https://twitter.com/rabobank
Google+ https://plus.google.com/+rabobank
FAQ https://www.rabobank.com/nl/faq
Contact met de Rabobank https://www.rabobank.nl/particulieren/contact/?intcamp=pa-footer-service&inttype=link-contact&intsource=particulieren.divers
Limieten en voorwaarden https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/tarieven-en-voorwaarden/?intcamp=pa-betalen-homepage&inttype=link-tarieven.en.voorwaarden&intsource=particulieren.betalen
Particulieren https://www.rabobank.nl/particulieren/
Telefoon 24/7 +31 70 371 8888
Address Croeselaan 18, 3521 CB Utrecht, The Netherlands

0 Comments

Submit a Comment

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: