Categories: Customer Service

Hoe kunt u contact opnemen met Arriva?

Hoe kunt u contact opnemen met Arriva?

📞 Bellen met de Arriva

Arriva is een vervoersbedrijf in Nederland. Ze verzorgen in tien van de twaalf provincies bus- en/of treinvervoer. Met 1.500 bussen, 147 treinen, en 14 waterbussen verdeeld over heel Nederland zijn ze verantwoordelijk voor zo’n 500.000 reizen per dag. Daarnaast verhuren ze ook nog zo’n 60 touringcars, waarmee pendelvervoer bij grote evenementen wordt verzorgd. Met zoveel reizigers op een dag is het niet gek dat er ook regelmatig contact wordt opgenomen met de Arriva Klantenservice. Maar met welke vragen kunt u contact opnemen met de klantenservice? En hoe kunt u Arriva het beste bereiken?

Waarom zou u met Arriva contact opnemen?

De vragen waarover u contact op kunt nemen met de Arriva klantenservice lopen nogal uiteen. Zo kunt u bijvoorbeeld vragen hebben over:

  • Moet ik een e-ticket printen?
  • Kan ik mijn fiets meenemen?
  • Met welke betaalmethodes kan ik een kaartje kopen?
  • Ik ben vergeten uit te checken, wat moet ik nu doen?
  • Ik heb iets in de bus laten liggen. Is het gevonden?
  • Zijn er storingen op mijn traject?

Openingstijden telefonische klantenservice

 

Maandag 06:00 – 23:00
Dinsdag 06:00 – 23:00
Woensdag 06:00 – 23:00
Donderdag 06:00 – 23:00
Vrijdag 06:00 – 23:00
Zaterdag 07:00 – 23:00
Zondag 07:00 – 23:00
  • Het Arriva telefoonnummer is 0800 0232545.

Neem contact op met Arriva via een telefoon.

Veel van deze vragen worden al beantwoord op de Veelgestelde Vragen-pagina op de website van Arriva. Daarnaast heeft elke regio ook nog z’n eigen pagina, omdat er tussen de regio’s kleine verschillen bestaan. Als u een vraag heeft die niet op deze pagina beantwoord wordt, of als u over Arriva een klacht wil indienen, moet u contact opnemen met de klantenservice. Dat kan in Nederland via telefoonnummer 0800 0232545, vanuit Duitsland belt u 01801 003551 en vanuit België 02 3420285. De klantenservice is van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 06.00 en 23.00 uur. In het weekend en op feestdagen kunt u ze tussen 07.00 en 23.00 uur bereiken.
Ook is het op deze tijden mogelijk ze via WhatsApp een bericht te sturen via telefoonnummer +31 6 29575686.

Mijn Arriva-account

Op de website van Arriva is het mogelijk om een account aan te maken. Bij Arriva inloggen geeft u de volgende mogelijkheden:

  • Persoonsgegevens invoeren/wijzigen voor abonnementen
  • Automatische incasso regelen voor abonnementen
  • OV-chipkaart kopppelen
  • Eenvoudiger bestellingen plaatsen in de webshop

Andere manieren om Arriva te bereiken

Contactformulier op de website

Op de website van Arriva kunt u een contactformulier invullen. Hiermee kunt u een vraag, klacht of restitutieverzoek indienen. Ook kunt u hier bezwaar maken tegen een opgelegde boete.

 

Arriva Facebook

Op Facebook houdt Arriva u op de hoogte van het laatste nieuws. Leuke acties en geplande veranderingen in de dienstregeling worden hier gedeeld. Ook staat de webcare afdeling hier elke dag voor u klaar om uw vragen te beantwoorden.

Arriva Twitter

Als reiziger van Arriva is het handig om ze op Twitter te volgen. Op Twitter delen zij namelijk 24 uur per dag ongeplande verstoringen. Zo bent u dus altijd direct op de hoogte. Ook beantwoord de klantenservice hier vragen. De webcare is op dezelfde tijden bereikbaar als de rest van de klantenservice.

Arriva Instagram

Op Instagram deelt Arriva mooie foto’s en leuke acties. Om contact met ze op te nemen wordt er doorverwezen naar de website.

Arriva LinkedIn

Op LinkedIn wordt geen klantenservice uitgevoerd, maar kunt u wel op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen. Ook worden vacatures hier geplaatst. Als u geïnteresseerd bent in het werken bij Arriva is het dus aan te raden om ze hier te volgen.

Bekijk de Arriva youtube-kanaal.

Op YouTube is Arriva niet heel erg actief. Soms plaatsen ze hier leuke filmpjes over nieuwe acties, maar dit gebeurt niet heel erg regelmatig. Ook worden hier geen vragen van klanten beantwoord.

Chat met Arriva

Als u op de website van Arriva de contactpagina opent, verschijnt er rechts onderin beeld een ‘Chat met ons!’- ballonnetje. Als u hier op klikt kunt u beginnen met chatten met de klantenservice. Veel vragen kunnen op deze manier beantwoord worden.

Nieuwsbrief

Op de website is het mogelijk om u aan te melden voor de nieuwsbrief. U kunt er voor kiezen of u het nieuws en de acties uit heel Nederland wil ontvangen, of dat u zich alleen inschrijft voor een bepaalde regio. Zo krijgt u precies het nieuws wat voor u belangrijk is.

Bezoek het hoofdkantoor

Het bezoekadres van Arriva is:

Trambaan 3

8441 BH Heerenveen

Het postadres is:

Arriva Nederland

Afdeling Klantenservice

Postbus 626

8440 AP Heerenveen

 

Arriva Hoofdkantoor

adminit