Nummerinformatiedienst

De herkomst en schaal van Connexxion bus vervoerbedrijf. Contact opnemen met Connexxion klantenservice!

Hoe het bedrijf Connexxion bus tot stand gekomen was

Connexxion Public Transport is een marktleider in stedelijk en regionaal vervoer in Nederland Connexxion bus met uitgebreide Connexxion klantenservice.

Het bedrijf werd opgericht op 10 mei 1999 als gevolg van de fusie van transportbedrijven NZH, ZWN, Midnet en Eastnet. Op 12 oktober 2007 werd het bedrijf geprivatiseerd, maar de overheid kreeg slechts 33% van de aandelen. De controlegroep (50%) ging naar Transdev Nederland, nog een ander pakket van 17% aandelen ging naar BNG. In februari 2013 verwierf Transdev een overheid inzet, waardoor het aandelenpakket tot 86% steeg. In december 2016 werd een ander transportbedrijf, Veolia Transport Nederland, dat deel uitmaakte van het moederbedrijf, tot Connexxion toegetreden.

Wat is de missie en de schaal van activiteiten van het bedrijf?

Het vervoerbedrijf streeft er naar om hoogkwalitatieve vervoersdiensten voor regelmatig en onregelmatig vervoer te bieden. Bij het aanbieden van diensten staan veiligheid en gezondheid van werknemers en passagiers, evenals respect voor het milieu, voorop. Dezelfde principes worden gevolgd door het bedrijf bij het aangaan van partnerschappen en het uitvoeren van bedrijfsactiviteiten.

Vandaag stelt het bedrijf meer dan 9.000 mensen tewerk Connexxion vacatures in 14 transportzones van het land Connexxion dienstregeling. De kerncijfers van het bedrijf (voor 2015) zijn als volgt:

  • 182 miljoen ritten per OV-chip kaart;
  • 1,5 miljard passagier-kilometers
  • 1807 lijnbussen;
  • 4 regionale treinen;
  • 2 schepen.

Welke diensten levert het bedrijf Connexxion dienstregeling

De organisatie houdt zich bezig met personenvervoer met de volgende soorten openbaar vervoer diensten Connexxion:

  • bussen, waaronder dubbeldekkers, school-, elektrische bussen;
  • trolleybussen (het enige netwerk in Nederland);
  • hogesnelheidstreinen nieuwe dienstregeling Connexxion;
  • treinen (elektrisch en diesel);
  • veerboten Connexxion rondleidingen;
  • Taxi, inclusief transfer naar Schiphol.

Het transport van het bedrijf is actief in de volgende regio’s van het land bus Connexxion:

  • Amstellend;
  • Zuidoost-Amsterdam;
  • Arnhem;
  • Gooi;
  • Haaglanden;
  • Haarlem;
  • Hoksch Waard;
  • Eysselmonde;
  • Noord-Holland;
  • Rosenberg;
  • Fehtstrik;
  • Wourne Putten;
  • Zaanstrek;
  • Zeeland.

Bedrijfstarieven Connexxion vacatures

U kunt op de website van het bedrijf online een abonnement nemen en kiezen uit 47 voorgestelde opties Connexxion app. De kostprijs hangt af van geldigheidsperiode, regio, het type transport. Bovendien kunt u 20% korting krijgen voor weekendtrips en buiten peak-uren dienstregeling Connexxion. Studenten en gepensioneerden kunnen 40% korting krijgen. Gemiddeld zien de tarieven van het bedrijf er als volgt uit:

Jaarabonnement voor openbaar vervoer (bus, tram, metro) door het hele land (behalve Niteliners)

190 euro

Maandelijks abonnement (Connexxion abonnement) openbaar vervoer (bus, tram, metro) door het hele land (behalve Niteliners)

19 euro

Pension Abonnement

100-125 euro (afhankelijk van de regio)

OV-chipkaart

10-50 euro

Een reis voor volwassenen

6,5 euro

Een reis voor een kind jonger dan 11 jaar vergezeld van een volwassene

1 euro

Let op: om het abonnement te gebruiken, moet u een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart openen en bijvullen. Voor een reis moet de saldo meer dan 0,00 euro bedragen. De kaart moet bij de ingang en bij de uitgang van het transport gevalideerd worden.

Contact opnemen met Connexxion klantenservice

De organisatie biedt veel communicatiekanalen voor klantenondersteuning klantenservice connexxion, afhankelijk van het type vraag:

Postadres

Connexxion Klantenservice Openbaar Vervoer

Postbus 357

8260 AJ Kampen

Connexxion telefoonnummer

0900 – 266 63 99

Fax Apparaat

038 – 3394877

Blinde passagiers telefonische hulpdienst

0800 – 4848400

Schoolbus-bestelling Connexxion taxi diensten

038 – 339 47 00

Blinde passagiers ondersteunen e-mail

serviceloket@ov-chipkaart.nl

Dien een klacht online in

connexxion.crmplatform.nl/service-en-contact

Laat feedback achter

connexxion.nl/reacties

Filed error informatie op de elektronische haltedisplay

connexxion.nl/storingsmelding-haltedisplay

Stel online een vraag

connexxion.nl/vragen

Twitter

twitter.com/Connexxion

Facebook

facebook.com/Connexxion

Zoek een verloren / vergeten ding

connexxion.nl/gevonden-voorwerpen

Telefoon

06-38146552

e-mail

gjalt.rameijer@transdev.nl

Wat is het uurrooster van de ondersteuningsdienst Connexxion contact

De klantenservice werkt volgens het volgende uurrooster:

telefoon

Maandag tot en met zaterdag van 08:00 tot 19:00 uur

Faxapparaat

Maandag tot en met zaterdag van 08:00 tot 19:00 uur

Exploitanten reageren zo veel mogelijk op vragen.

Welke vragen beantwoordt de ondersteuningsdienst Connexxion taxi diensten

De klantenservice staat klaar om de volgende vragen te beantwoorden:

  • Hoe een restitutie aan te vragen voor een gemiste bestelling?
  • Welke bankkaarte kan ik gebruiken om voor een abonnement te betalen?
  • Hoe het jaarlijkse abonnement te verlengen of te annuleren?
  • Kan ik het abonnement tijdelijk opschorten?
  • Wat moet ik doen als ik mijn OV-chipkaart verloren heb?
  • Ik heb het verkeerde abonnement gekocht, wat moet ik doen?
  • Ik koos een verkeerde zone of startdatum van mijn abonnement, wat moet ik doen?
  • Kan ik een abonnement met uitstel betalen?
  • Ik gebruik een rolstoel. Hoe installeer en beveilig ik het in transport?
  • Kan ik dieren meenemen?
  • Welke bagage kan ik in de bus meenemen?
  • Hoe kan ik advertenties op/in de bus plaatsen?

Serviceproviders van het bedrijf Connexxion klantenservice staan klaar om andere vragen van passagiers te beantwoorden of ze door te verwijzen naar bevoegde specialisten in de betreffende afdeling Connexxion bus.

1 Comment

  1. Martin Donker

    Goedemorgen,

    Ik weet niet of u mij hier mee kunt helpen of waar ik deze vraag kan neer leggen
    .
    Ik ben 16 september 2019 25 jaar getrouwd.
    mijn vrouw en ik hebben elkaar leren kennen in de stads/streekvervoer.
    ik stapte aan de Handelstraat te Hengelo in en zij een halte verder Mozartlaan te Hengelo.
    we moesten beiden voor ons werk naar Almelo met lijn 51.
    Nu wilde ik op onze trouwdag of een dag er voor uit eten bij onze trouw locatie Van der Valk in Almelo .
    Het leek mij leuk (mijn vrouw weet hier niet van) om hier op de manier te doen zo als we elkaar hebben leren kennen en ook opstappen waar we toen ook opstapte.

    ik weet niet of u mij hier bij kunt helpen .

    Met Vriendelijke Groet
    Martin Donker

Submit a Comment

Please rate Stellar

0 / 3

Your page rank: