Eneco klantenservice: de helpdesk voor al uw vragen

 

Eneco is een van de grootste leveranciers van duurzame energie in Nederland. Bent u al klant van Eneco, of wilt u klant worden van dit bedrijf? Bent u op zoek naar informatie over dit bedrijf? Als bestaande klant heeft u wellicht af en toe vragen voor de energieleverancier. Voor nieuwe en bestaande klanten van Eneco zijn er verschillende manieren om in contact te komen met het bedrijf.

Eenvoudig en snel contact opnemen met Eneco klantenservice

 

Op www.eneco.nl komt u via de virtuele medewerker, Emma genaamd, rechtstreeks in contact met Eneco. Bij Emma kunt u allerhande simpele vragen stellen. Deze virtuele medewerker helpt u graag, maar is best beperkt in de vragen die zij kan afhandelen. En een persoonlijk gesprek via de telefoon heeft gaat meestal makkelijker. U kunt dan eenvoudig uw probleem uitleggen aan de persoon aan de andere kant van de lijn. Heeft u vragen die Emma niet aankan of heeft u liever dat een persoon u aan de telefoon helpt?

Ook kunt u het online contactformulier invullen. U krijgt dan binnen één tot twee werkdagen een bericht terug met het antwoord op uw vraag. Dit heeft een iets langere wachttijd, maar u krijgt dan wel gelijk bericht van een specialist.
Het is ook mogelijk om uw vraag te stellen aan anderen op het forum van Eneco, of om social media te raadplegen. Op het forum kunt u vragen stellen en discussiëren met andere mensen. Op social media zoals Twitter en Facebook heeft Eneco eigen accounts, waarmee ze u kunnen helpen bij korte vragen.

Eenvoudig en snel met Eneco contact opnemen

 

Bel met 088-895-1111 naar Eneco klantenservice voor allerhande vragen, zoals:

  • Wilt u informatie opvragen over uw energie rekening?
  • Wilt u uw persoonlijke gegevens laten wijzigen?
  • Wilt u weten hoe Eneco uw termijnbedrag berekent?
  • Wilt u uw contract bij Eneco opzeggen?
  • Wilt u weten wanneer u uw jaarnota zal ontvangen?
  • Ervaart u problemen bij het inloggen?

 

Met al deze vragen en nog veel meer kunt u terecht bij de klantenservice. Het is nu heel makkelijk om met Eneco contact te hebben.

Search
Generic filters
Exact matches only

Heel snel contact via het Eneco telefoonnummer

 

Gerust contact via het Eneco telefoonnummer 0900-0201. Het is een handige manier om aan de juiste informatie te komen; en het is veel sneller dan op de website zelf doorzoeken voor de antwoorden op uw vragen. Via de klantenservice worden uw vragen altijd snel en klantvriendelijk afgehandeld.
Wanneer u op de website geen antwoord op uw vraag kunt vinden, kunt u ook bellen met het Eneco telefoonnummer, 088-895-1111 Op werkdagen is Eneco bereikbaar van 8:00 tot 18:00. Het voordeel van bellen is dat de wachttijd niet lang is. Gemiddeld is deze ongeveer twee minuten, en daarna wordt u snel en persoonlijk geholpen.

De slimme thermostaat van Eneco, Toon

Met de slimme thermostaat van Eneco, Toon genaamd, kunt u zowel uw cv-ketel en uw gas- en stroommeter bedienen. Toon geeft u inzicht in uw verbruik en stelt u in de gelegenheid uw verbruik in toom te houden. U kunt uw stroom- en gasverbruik niet alleen op dagbasis bekijken, maar ook op het moment. Vergelijk uw verbruik op maand-, kwartaal en ook jaarbasis. Besparen op stroom en gas is nog nooit zo gemakkelijk geweest, en Toon geeft u ook adviezen hierover.

Toon Eneco is de slimme thermostaat van Eneco, die altijd uw energieverbruik laat zien. Heeft u een storing aan uw Toon, dan biedt Eneco ook hier hulp voor op de website. U kunt daarvoor terecht op de pagina “Toon Support”. Hier staan meerdere opties die u kunt gebruiken voor hulp met uw Toon. De antwoorden op de meest gestelde vragen staan op de site weergegeven. Verder vindt u extra uitleg over de Toon-app en hulpvideo’s die u kunt gebruiken om een storing aan uw Toon op te lossen.
Wanneer u het antwoord op uw vraag of probleem niet op de website kunt vinden, kunt u dit aangeven via een korte poll die Eneco gebruikt om het Toon support constant te verbeteren. U kunt dan ook telefonisch contact opnemen met het Eneco Toon-team. Zij zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 8:00 en 20:00. Verder biedt Eneco het forum en de social media aan, zodat u direct hulp aan anderen kunt vragen. Via het contactformulier kunt u direct contact opnemen met een expert.

Download de Eneco Toon app op uw smartphone of tablet voor extra gemak en u heeft overal inzicht in uw energieverbruik. Doordat de app aan uw contract gekoppeld is krijgt u uw energieverbruik in euro’s te zien. Zo houdt u uw verbruik makkelijker in de gaten. U hoeft niet langer bang te zijn voor verrassingen op de jaarnota. Met Toon houdt u uw verbruik tot op het moment bij.

Geeft Toon een storing? Contact Eneco dan!

Merkt u een storing binnen Toon? Er staan verschillende video’s en antwoorden op de website van Eneco te vinden over de storingen die zich kunnen voordoen. Dit overzicht kaart de meest voorkomende vragen aan. Wellicht staat uw vraag daar opgenomen.

Veel voorkomende en makkelijk oplosbare problemen van Toon zijn bijvoorbeeld:

  • De app reageert niet.
  • Toon maakt geen verbinding met het wifi netwerk.
  • De verbruiksinformatie op het scherm is niet actueel.
  • Gasverbruik is niet zichtbaar.

Naast de video’s en een overzicht met veelvoorkomende vragen is er ook een forum voor gebruikers van Toon op de website. Deel daar uw ervaringen of lees oplossingen voor de eventuele storingen die u kunt ervaren.

Natuurlijk kunt u ook met uw vragen over Toon bij de klantenservice van Eneco terecht. Bel met 088-895-1111 om met Eneco Klantenservice in contact te komen.

Wanneer u last heeft van een stroomstoring of een ander probleem, kunt u op de website van Eneco klikken op het kopje “iets mis”. Daar kunt u informatie vinden over de verschillende dingen die u kunt doen in geval van een storing. Het is handig om hier te kijken, omdat u per probleem gemakkelijk de oplossing kunt vinden.

Wanneer u een Eneco storing heeft aan uw geiser, boiler of cv-ketel, kunt u 24 uur per dag contact opnemen met het telefoonnummer voor storingen. Wanneer de stroom in de hele wijk is uitgevallen, kunt u echter niet bij Eneco terecht. Op de site hebben ze het nationale storingsnummer van netbeheerders genoemd.

De Eneco klantenservice heeft vakkundig en klantvriendelijk personeel die u graag te woord staat. Geen enkel vraag of probleem kunnen zij niet aan. Maak gerust contact via het telefoonnummer 088-895-1111

Alle vragen worden snel en professioneel afgehandeld.

Wacht niet langer bel vandaag!

WEB-ENECO CONTACT

1 Comment

  1. Mulder

    Snel antwoord van de klantenondersteuning. Maar mijn account werkt nog steeds niet, binnen twee weken. Na te hebben gezegd dat dit al was beloofd ontving slechts 5 x hetzelfde antwoord. SLECHTE SERVICE Eneco

Submit a Comment