ESSENT: Contact met de Klantenservice

ESSENT is een energiebedrijf uit Nederland voor de gas- en elektralevering aan bedrijven en particulieren. Het bedrijf is opgericht in 1999, en sindsdien levert het gas en elektriciteit aan particuliere en zakelijke klanten in Nederland en België. Daarnaast biedt het bedrijf adviezen om zo veel mogelijk energie te kunnen besparen Het bedrijf is opgericht in 1999. Raadpleeg het ESSENT contact voor meer informatie.

ESSENT: Contact opnemen op verschillende manieren

Het ESSENT contact is via meerdere wegen te bereiken, voor zowel zakelijke partners als particulieren.

Zo is het mogelijk om telefonisch, online of via e-mail contact op te nemen:

  • De klantenservice is bereikbaar via een telefoonnummer;
  • Op de website essent.nl staat een medewerker van het energiebedrijf klaar om via de chat uw vragen te beantwoorden;
  • Het inzien of wijzigen van persoonlijke energiezaken kan via het inlogscherm op de website.
  • Ook via social media is het bedrijf bereikbaar: zo kunt u terecht met vragen op bijvoorbeeld Twitter en Facebook;
  • Op de website kunt u ook het contactformulier vinden. Nadat dit ingevuld is, neemt de klantenservice zo snel mogelijk contact met u op;
  • Klachten kunnen verstuurd worden via het klachtenformulier op de website;
  • Als ondernemer of ZZP’er is het mogelijk om per e-mail contact op te nemen met de Ondernemersdesk.
Search
Generic filters
Exact matches only

ESSENT: Telefoonnummer

Het ESSENT telefoonnummer is 0900 1550. Op werkdagen is dit nummer bereikbaar van 8:00 tot 20:00, en op zaterdag van 9:00 tot 13:00. Telefonisch contact gaat vaak sneller dan online of via e-mail, omdat u op een snelle en professionele manier verder geholpen wordt. Ook is het contact direct, waardoor de communicatie soepeler verloopt. Wanneer u uw klantnummer bij zich heeft, kunt u nog sneller geholpen worden door de klantenservice van het energiebedrijf.

Telefoon Nummer ESSENT

Natuurlijk kunt u ESSENT bellen voor vragen en opmerkingen, maar ook andere zaken, zoals ESSENT storingen of een ContractCheck.

Bij storingen, zoals de uitval van de elektriciteit, of bij het vermoeden van een gaslek, kunt u eerst controleren wat dit mogelijk veroorzaakt zou kunnen hebben. Wanneer u dit niet kunt achterhalen, dan is het mogelijk om het Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom te contacteren. Uw netbeheerder zal u dan direct helpen met de oplossing van uw problemen.
Om leveringstarieven te vergelijken, het aanbod van andere energieleveranciers te bekijken, of na te gaan of uw contract nog past bij de energie die u verbruikt, kunt u contact op nemen met het telefoon nummer ESSENT voor een ContractCheck. Dit kan via het nummer 0800 377 36 80, op dezelfde werktijden als het nummer van de klantenservice 0900-1550.

ESSENT: Klantenservice

Het energiebedrijf heeft prijzen gewonnen voor de goede service. Ze helpen u graag verder in elke situatie. Zo ook bij verhuizing, wanneer u klant wilt worden of wanneer u uw meterstand door wilt geven. Via de website of de telefoon kunt u gemakkelijk aangeven wat uw huidige situatie is, en wat u graag van het bedrijf verlangt. Vervolgens wordt al het werk door ESSENT uit uw handen genomen, terwijl zij u stap voor stap door het proces begeleiden. U wordt altijd op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen, door middel van e-mail en een brief via de post. Nieuwe klanten hoeven nog niet direct allerlei contracten te ondertekenen: in de bedenkingstijd van 14 dagen kunt u zich eerst op de hoogte stellen van hoe het elektrabedrijf precies te werk gaat.

De ESSENT klantenservice is altijd bereid om u te helpen, zowel telefonisch als online. Daarnaast kan het energiebedrijf u op de hoogte houden van de belangrijkste informatie omtrent de producten en diensten, en de ontwikkeling van producten. U kunt zich eenvoudig aanmelden voor de e-mailservice om nooit meer informatie te missen.
Daarnaast is het altijd mogelijk om het hoofdkantoor te bezoeken.

Hebt u dus vragen, ideeën of opmerkingen, neem dan op één van de manieren contact op met ESSENT: via de telefoon, e-mail, de website of door langs te gaan bij het hoofdkantoor. Het ESSENT contact biedt u meer informatie, antwoorden op uw vragen en problemen bij storingen.

WEB-ESSENT CONTACT

Het bezoekersadres van het hoofdkantoor van ESSENT is Willemsplein 4, 5211 AK Den Bosch.

Op welke manier kom je met de Essent klantenservice in contact? (Essent contact)

Contact met de klantenservice is op verschillende manieren mogelijk. 

Overig klantcontact met Essent is onderverdeeld in verschillende categorieën en op diverse manieren mogelijk:

  • Bijstoringen en het oplossen van deze storingen kan er contact worden opgenomen met de storingsdienst op 0800-9009.
  • Online support voor klanten is mogelijk door in te loggen via hetessent.nl van Essent.
  • Voor het antwoord op een bepaalde vraag kunnen klanten ook kijken bij deveelgestelde vragen.
  • Een bericht sturen via het contactformulier is eveneens een optie.
  • Essent maakt ook actief gebruik van Facebook en Twitter om met klanten en prospects in contact te komen of voor het verlenen van een stukje service.

Essent bellen via het telefoon nummer Essent is een optie, dit is bijvoorbeeld bij Essent storingen. Klanten zonder storingsvragen bellen naar 0900-1550.

Het Essent telefoonnummer bellen, levert diverse voordelen op: 

  • Het is een snelle manier voor het krijgen van antwoord op een bepaalde vraag.
  • Het is een gemakkelijke methode om contact te krijgen met Essent.
  • Een telefonische klantenservice schept een vertrouwensband tussen Essent en haar klanten.

Met wat voor soort vragen kun je contact opnemen met het Essent telefoonnummer? 
Bij Essent kun je voor verschillende vragen contact opnemen met de klantenservice. Het energiebedrijf heeft een lijst samengesteld met de meest gestelde vragen.

Bij Essent krijg je antwoorden op verschillende soorten vragen: 

  • Hoe geef ik mijn meterstanden door?
  • Hoe geef ik mijn verhuizing door?
  • Hoe zeg ik mijn energiecontract op?
  • Hoe geef ik een verhuizing door?
  • Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen via mijn online Essent account?

Verder kun je voor vele andere vragen contact opnemen met de Essent klantenservice. Welke manier je ook kiest om in contact te komen met Essent, er zijn altijd mensen beschikbaar die jou graag verder helpen.

Search
Generic filters
Exact matches only

Telefoonnummer-klantenservice.nl Is niet verbonden met of aangesloten bij een van de bedrijven op de website. Directe nummers en de officieren van elk bedrijf wordt geselecteerd, kunnen worden gevonden in het publieke domein, en op haar officiële website.

Recent Comments

4 Comments

  1. B.J. Bornebroek

    In ver band met eventuele plaatsing van zonnepanelen is de vraag?
    Hoe kom ik het jaar verbruik van Hofzicht 34 te wateringen te weten.
    Ik ben de voorzitter van de kinderboerderij, de penningmeester is nu niet bereikbaar
    kan wel bij de meter voor eventuele gegevens
    Vriendelijke groet
    Ben Bornebroek

  2. Bert van Gelswijk

    Zojuist ben ik gebeld door iemand die aangaf bezig te zijn met een actie om voormalige klanten te bewegen weer bij Essent terug te komen. Al direct gaf ik aan dat ik niet gebeld wil worden. De man was zeer vasthoudend, hij wilde mij later op de avond bellen. Ik zei: “je belt mij helemaal niet!” Hij: ik bel u morgen. Ik schreeuwde in de telefoon: “HELEMAAL NIET!’
    Luister, ik ben 69 jaar, maar niet seniel. Als ik niet gebeld wil worden voor wat voor actie dan ook dan bepaal IK dat ik niet gebeld wil worden. En het is niet een of andere droplul die in jullie opdracht door mij over de kling te jagen weer als klant terug kan halen.
    Wat een idioot, en wat een idiote actie Essent!
    Essent Fuck-You met jullie actie, klootzakken. Leer eens de mensen, ook al zijn ze ouder, te respecteren en rekening te houden met hun wens. Maar terug naar Essent? In nog geen vijfhonderd jaar Het nummer waar die Oen mee belde was 0732004246. Zoals Jokie Beer eens tegen de Dwergen zei: ‘Tot nooit meer ziens!

  3. S. de Jong

    beste Essent, als het goed is hebben wij een afspraak voor de plaatsing van een “slimme meter ” van 3 aug naar september verplaatst, maar ik kan de webpage aarop we dat hebben gedaan nergens meer vinden, Kunt u me verder helpen, Het was een dinsdag of woendag ochtend in september tussen 8.00 en 10.00.

    fam de Jong/Abels, laan van meerdervoort 215 2563 AA Den haag

  4. vanbruggen

    Goedemorgen mijn naam is Arja I.van Bruggen -Middelink ,Nu krijg ik een na rekening van 304,92 die ik even moet betalen voor over gebruik ? ! .Mijn meterstanden zijn exact door gegeven en nu beschuldigd Energie Direct mij ervan dat ik veel te kort betaal ,de zenuwen krijg ik van die lui,wilt u me helpen en het na kijken ?

Submit a Comment