IKEA Klantenservice

0900-235-4532

IKEA Klantenservice

IKEA Klantenservice

 

De IKEA Klantenservice is natuurlijk niet voor niets in het leven geroepen door de Zweedse woonaccessoire -en meubelgigant. Een service als deze is namelijk de ideale manier om de klanttevredenheid te vergroten en om consumenten aan je te binden. Door het inrichten van een klantenservice stel je immers de klant centraal. Mensen kunnen met tal van vragen en opmerkingen bij dit specialistische onderdeel van IKEA terecht. Het grote voordeel is dat je geholpen worden door professionele medewerkers die of meteen zelf kunnen helpen of direct kunnen doorverbinden naar de juiste afdeling. Dit voorkomt dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt.

De veelzijdigheid van de IKEA Klantenservice

                                                                                                                  

De klant kan op www.ikea.nl veel informatie vinden. Toch is dit niet voor iedereen een oplossing. Hier kunnen verschillende redenen voor zijn. De belangrijkste reden is dat mensen bij vragen, zeker als deze voor hen belangrijk zijn, het prettig vinden om met iemand in gesprek te kunnen gaan. De IKEA klantenservice biedt mensen deze mogelijkheid. De veelzijdigheid van deze dienst is groot. Voor vrijwel elke vraag, opmerking of suggestie kan de klant contact opnemen. Zo kan de klant bellen voor:

 

  • Openingstijden van de verschillende vestigingen

(http://www.IKEA.com/ms/nl_NL/customer_service/openingstijden.html)

  • Vragen over ruilen of terugbrengen van gekochte artikelen
  • Vragen over garantie
  • Vragen over de verschillende transport -en bezorgmogelijkheden
  • Hulp bij montage van de meubelen
  • Klachten

 

Deze opsomming is zeker niet volledig, maar geeft een heel goede indruk waarvoor de klant allemaal terecht kan bij deze klantenservice.

 

IKEA: Telefoonnummer

 

Het IKEA telefoonnummer dat men kan bellen om met de klantenservice in contact te komen is: 0900-235-4532. De telefonische bereikbaarheid is goed ingericht door IKEA. Er is rekening gehouden met het feit dat veel mensen overdag niet in de gelegenheid zijn om contact op te nemen.

 

Zo kan men tot ’s avonds 20:00 uur IKEA bellen, tenminste op werkdagen. Maar ook op zaterdag staat de klantenservice opgesteld voor het beantwoorden van vragen en wel van 09:00 t/m 18:00 uur. Op de zon -en feestdagen dat IKEA is geopend is de klantenservice dit ook. In deze gevallen van 12:00 t/m 17:00 uur. Dit maakt nogmaals duidelijk dat IKEA luistert naar de consument en er is op die momenten dat deze haar nodig heeft.

IKEA: Service

 

De IKEA service gaat ver en het mag duidelijk zijn dat consumenten hier de vruchten van plukken. Zeker als kopers van ver zijn gekomen is het voor hen prettig als zij niet terug hoeven naar een vestiging voor hun vragen. Eén centraal punt waar je goed geholpen wordt is vele malen belangrijker. Het is niet voor niets dat hier veel gebruik van wordt gemaakt.

 

IKEA heeft goed nagedacht over de dienstverlening naar haar afnemers en heeft dit facet van de bedrijfsvoering goed voor elkaar. De telefonische wachttijd is kort. De Zweedse onderneming zet regelmatig enquêtes uit om op deze manier in contact te blijven met haar achterban en zo te vernemen hoe de dienstverlening wordt ervaren.   

 

IKEA: Contact

Een IKEA contact is altijd een prettig contact. Uiteraard is het prettig als klanten deskundig geholpen worden. Maar vandaag de dag is het net zo belangrijk hoe je als klant te woord wordt gestaan. Geen zorgen wat dit betreft als je contact opneemt met de klantenservice van IKEA. De medewerkers zijn immers niet alleen getraind in het zo snel en vakkundig afhandelen van vragen of klachten, maar ook in omgangsvormen en klantvriendelijkheid. Betrokkenheid die niet alleen geldt voor hun werkgever, maar die zeker ook geldt voor de klant.

De IKEA klantenservice is een absolute meerwaarde voor klanten van dit grote internationale bedrijf – 0900-235-4532

WEB-IKEA CONTACT

[Total: 44    Average: 2.3/5]