POSTNL KLANTENSERVICE

088-8686161

POSTNL KLANTENSERVICE

Gratis tablet kinderserie banner 336 x 280

PostNL Klantenservice: PostNL contact en service

PostNL zorgt ervoor dat negen miljoen brieven en 550.000 pakketten per dag bij de juiste persoon terecht komen door het juiste PostNL contact. Het bedrijf is de verbinder tussen zenders en ontvangers van post en tussen de online en de fysieke wereld. Daarnaast biedt de organisatie logistieke oplossingen op maat. Bij PostNL werken ruimen 46.000 mensen in dertien verschillende landen over drie continenten verspreid. Het postbedrijf is sinds 2011 een beursgenoteerd bedrijf en de CEO is Herna Verhagen. Voorheen droeg PostNL door de jaren heen de namen TNT N.V., TPG Post en PTT Post. Het bedrijf startte als staatsbedrijf der PTT.

Het bedrijf bezorgt vijf dagen per week brieven en pakketten in Nederland. Daarnaast is PostNL internationaal actief. Het pakketten- en postbedrijf is ook in België, Luxemburg, Duitsland en Italië een actieve speler. Voor zakelijke klanten heeft het postbedrijf ook dienstverlening en met PostNL contact opnemen is voor consumenten en zakelijke klanten mogelijk. Naast het bezorgen van pakketten en brieven, heeft de organisatie online ook een aantal diensten. Zo is het mogelijk om zelf online een pakket te frankeren. Het printen en betalen van de pakketzegel gebeurt via de website en vervolgens kun je het pakket afgeven bij een PostNL servicepunt.

PostNL contact staat dichtbij de klant

Ook is er online een zakelijke blog te vinden, waarop specialisten van het bedrijf gratis tips geven aan zakelijke klanten. Het postbedrijf heeft een aantal speerpunten waarop de dienstverlening is afgestemd:

  • De klant is de belangrijkste drijfveer
  • Medewerkers werken in een werkomgeving waarin ze zich thuis voelen
  • Netwerk blijven ontwikkelen
MMM Samsung S7 en S7 Edge Image Banner 728 x 90

De klantenservice PostNL
De PostNL klantenservice is op verschillende momenten en manieren bereikbaar, zowel online- als offline. De klantenservice van het bedrijf is gericht op consumenten en op de zakelijke klant. Bij het postbedrijf kun je online via Twitter, een reactieformulier en de chatfunctie contact opnemen. Daarnaast is het mogelijk om de klantenservice te bellen, een brief te schrijven of om langs te gaan bij het PostNL servicepunt op diverse locaties in Nederland.

Consumenten kunnen bij de klantenservice PostNL terecht voor:

  • Vragen over pakketten: status en bezorging, klacht en versturen
  • Vragen over post: klacht, portokosten en versturen en ontvangen
  • Vragen over doorsturen en bewaren van post

De klantenservice voor zakelijke klanten

Voor de zakelijke tak is het pakket-en postbedrijf ook dienstverlener. De PostNL klantenservice is op meerdere gebieden beschikbaar voor zakelijke klanten:

  • Pakket: klacht, versturen, status en bezorging en online verzendservice
  • Post: frankeermachine, klacht, portokaart, tarief, verzendklaar maken
  • Zakelijke diensten zoals een antwoordnummer en de bezorg- en doorzendservice
  • Voor vragen over facturen zoals correcties, betalingen en de zelfservice betaling portkosten
  • Mijn post: account aanmaken en klantgegevens

De communicatiekanalen van PostNL voor klanten

Contact opnemen kan via de diverse communicatiekanalen van het postbedrijf. Hoe is de organisatie te bereiken? Een PostNL servicepunt is in Nederland in iedere provincie te vinden. Voor zakelijke klanten gelden de volgende services:

  • Op www.postnl.nl is alle informatie te vinden over klantenservice voor zakelijke klanten
  • Het PostNL klantenservice telefoonnummer is: 088-8686868 en dit PostNL telefoonnummer is van maandag tot en met vrijdag van 9:00 u tot 19:00 u bereikbaar
  • Via WhatsApp is het postbedrijf van maandag tot en met vrijdag van 8:00 u tot 19:00 u te bereiken
  • Het zakelijke Twitteraccount van de organisatie is @Post_Zakelijk. Het team voor social media is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8:00 u en 19:00 u
  • De klantenservice is tot 19:00 u bereikbaar om te chatten online
  • Via het contactformulier is een vraag of klacht achter te laten
  • PostNL is ook per post te bereiken, op het adres: Postbus 19100 2500 CC 
    DEN HAAG

Service voor consumenten bij het postbedrijf

Voor consumenten is er ook een veelzijdige klantenservice. Online zijn er diverse mogelijkheden voor PostNL contact:

  • Doordeweeks is er een chatmogelijkheid tot 20:00 u op www.postnl.nl en is het PostNL telefoonnummer0900-0990 van 08:30 u tot 20:00 u bereikbaar. In het weekend is het telefoonnumer van 9:00 u tot 16:00 u te bereiken.
  • Op Twitter is de consumentenafdeling van het bedrijf te vinden via @PostNL. Deze is doordeweeks bereikbaar tot 23:00 u en in het weekend tot 19:00 u
  • De klantenservice is ook met de post te bereiken via Postbus 99180 
    8900 NA Leeuwarden en online is een contactformulier in te vullen.

 

[Total: 2    Average: 3/5]