Select Page

POSTNL KLANTENSERVICE

088-8686161

POSTNL KLANTENSERVICE

PostNL Klantenservice: PostNL contact en service

PostNL zorgt ervoor dat negen miljoen brieven en 550.000 pakketten per dag bij de juiste persoon terecht komen door het juiste PostNL contact. Het bedrijf is de verbinder tussen zenders en ontvangers van post en tussen de online en de fysieke wereld. Daarnaast biedt de organisatie logistieke oplossingen op maat. Bij PostNL werken ruimen 46.000 mensen in dertien verschillende landen over drie continenten verspreid. Het postbedrijf is sinds 2011 een beursgenoteerd bedrijf en de CEO is Herna Verhagen. Voorheen droeg PostNL door de jaren heen de namen TNT N.V., TPG Post en PTT Post. Het bedrijf startte als staatsbedrijf der PTT.

Het bedrijf bezorgt vijf dagen per week brieven en pakketten in Nederland. Daarnaast is PostNL internationaal actief. Het pakketten- en postbedrijf is ook in België, Luxemburg, Duitsland en Italië een actieve speler. Voor zakelijke klanten heeft het postbedrijf ook dienstverlening en met PostNL contact opnemen is voor consumenten en zakelijke klanten mogelijk. Naast het bezorgen van pakketten en brieven, heeft de organisatie online ook een aantal diensten. Zo is het mogelijk om zelf online een pakket te frankeren. Het printen en betalen van de pakketzegel gebeurt via de website en vervolgens kun je het pakket afgeven bij een PostNL servicepunt.

PostNL contact staat dichtbij de klant

Ook is er online een zakelijke blog te vinden, waarop specialisten van het bedrijf gratis tips geven aan zakelijke klanten. Het postbedrijf heeft een aantal speerpunten waarop de dienstverlening is afgestemd:

  • De klant is de belangrijkste drijfveer
  • Medewerkers werken in een werkomgeving waarin ze zich thuis voelen
  • Netwerk blijven ontwikkelen

De klantenservice PostNL
De PostNL klantenservice is op verschillende momenten en manieren bereikbaar, zowel online- als offline. De klantenservice van het bedrijf is gericht op consumenten en op de zakelijke klant. Bij het postbedrijf kun je online via Twitter, een reactieformulier en de chatfunctie contact opnemen. Daarnaast is het mogelijk om de klantenservice te bellen, een brief te schrijven of om langs te gaan bij het PostNL servicepunt op diverse locaties in Nederland.

Consumenten kunnen bij de klantenservice PostNL terecht voor:

  • Vragen over pakketten: status en bezorging, klacht en versturen
  • Vragen over post: klacht, portokosten en versturen en ontvangen
  • Vragen over doorsturen en bewaren van post

De klantenservice voor zakelijke klanten

Voor de zakelijke tak is het pakket-en postbedrijf ook dienstverlener. De PostNL klantenservice is op meerdere gebieden beschikbaar voor zakelijke klanten:

  • Pakket: klacht, versturen, status en bezorging en online verzendservice
  • Post: frankeermachine, klacht, portokaart, tarief, verzendklaar maken
  • Zakelijke diensten zoals een antwoordnummer en de bezorg- en doorzendservice
  • Voor vragen over facturen zoals correcties, betalingen en de zelfservice betaling portkosten
  • Mijn post: account aanmaken en klantgegevens

De communicatiekanalen van PostNL voor klanten

Contact opnemen kan via de diverse communicatiekanalen van het postbedrijf. Hoe is de organisatie te bereiken? Een PostNL servicepunt is in Nederland in iedere provincie te vinden. Voor zakelijke klanten gelden de volgende services:

  • Op www.postnl.nl is alle informatie te vinden over klantenservice voor zakelijke klanten
  • Het PostNL klantenservice telefoonnummer is: 088-8686868 en dit PostNL telefoonnummer is van maandag tot en met vrijdag van 9:00 u tot 19:00 u bereikbaar
  • Via WhatsApp is het postbedrijf van maandag tot en met vrijdag van 8:00 u tot 19:00 u te bereiken
  • Het zakelijke Twitteraccount van de organisatie is @Post_Zakelijk. Het team voor social media is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 8:00 u en 19:00 u
  • De klantenservice is tot 19:00 u bereikbaar om te chatten online
  • Via het contactformulier is een vraag of klacht achter te laten
  • PostNL is ook per post te bereiken, op het adres: Postbus 19100 2500 CC 
    DEN HAAG

Service voor consumenten bij het postbedrijf

Voor consumenten is er ook een veelzijdige klantenservice. Online zijn er diverse mogelijkheden voor PostNL contact:

  • Doordeweeks is er een chatmogelijkheid tot 20:00 u op www.postnl.nl en is het PostNL telefoonnummer0900-0990 van 08:30 u tot 20:00 u bereikbaar. In het weekend is het telefoonnumer van 9:00 u tot 16:00 u te bereiken.
  • Op Twitter is de consumentenafdeling van het bedrijf te vinden via @PostNL. Deze is doordeweeks bereikbaar tot 23:00 u en in het weekend tot 19:00 u
  • De klantenservice is ook met de post te bereiken via Postbus 99180 
    8900 NA Leeuwarden en online is een contactformulier in te vullen.

 

Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

Adsense

15 Comments

  1. Chloë

    Echt slecht! Nog en nog keer kan ik zeggen – slecht!
    Ik denk nu dat dit bedrijf is de meest waardeloze in Nederland – over functies en kwaliteit!
    U kunt vergeten over de helpdesk – Internationales Einschreiben (Internationale track & Trace) werkt niet – geen antwoorden kan ik krijgen!
    http://www.postnl.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/contact via Internet Explorer, Opera en Firefox kunt u niet bereiken – de knop werkt niet!
    Een MEEST WAARDELOOS BEDRIJF!

    Reply
    • Dik

      DITTO!!!

      Bezorgers maken hun eigen regels en indienen van een klacht maakt helemaal niets uit.

      In een flat zonder lift moet je vaak beneden de pakketten komen halen. Als je onder de douche staat en toch de bel beantwoordt , zeggen ze dat ze niet boven bezorgen, gaan ze gewoon weer weg en vermelden ze dat je niet thuis was.

      Een hele slechte grap geworden Postnl
      Ik lach alleen niet. Het is treurig.

      Reply
  2. Raf

    Ik heb tussen 16-18 uur gewacht, en dan moest ik eerder naar werk komen – iemand moet werken! – mijn directeur was niet tevreden – zeker! Ik besloot om een status van verzending te controleren: excuus voor vertraging! Om 21.30 veranderd een status naar: afgeleverd! Maar nu is 22.00 – heb ik toch neits! Hoe kan dat? Ik heb niks ontvangen nog!!!
    Ik heb geen toelichten!

    Reply
  3. Sara K.

    Dat was nog één van de topbedrijven – maar nu heb ik slechte ervaringen ook.
    Mijn pakket was een week op het sorteercentrum. Ik wilde naar de status kijken – maar het pakeet had geen enige status. Is dat normaal? En dan… het was terug naar de afzender!!!
    Dus is deze kwaliteit verschrikkelijk!!! IK BEN BOOS!

    Reply
  4. Ria

    Dat is niet mogelijk om de helpdesk te bellen vanuit het buitenland. GEEN NUMMER en geen oplossingen voor de klanten die in het buitenland zijn nu! 0900 nummers zijn toegankelijk alleen in Nederland. Wel zo gemakkelijk van de klantenservice om problemen NIET op te lossen. Geen telefoonnummer – geen klachten – geen problemen! Alles goed?!

    Reply
  5. WIL

    Ik heb een brief gekregen van Post.nl – er staan drie pakketten voor mij klaar. 500 euro moet ik eerst betalen en dan zelf afhalen op het genoemde afhaalpunt (drie pakketten – 1x 0,75 x 0,5 meter per één). Dit want hun bezorgers worden overvallen. IK ben echt niet tevreden! De klant interesseert ze echt helemaal niets – je bent gewoon als Jan lul die met hun pakketten over straat moet! Bedankt aan POST NL .

    Reply
  6. Dirk

    Waardeloos! Vandaag heb ik een brief aangetekend verzonden en 8.50 euro heb ik betaald en elke keer moet ik nog bijbetalen?!

    Reply
  7. MIES

    Ik heb naar de de aflevertijd opgekijken via track and trace – dat was tussen 22.00 en 01.00 staat gepland. WAT??? Ik bel om ze te zeggen dat ik – zeker – thuis zal zijn maar toch slapen….
    Vandaag is 19 april. Maar de zegt over een pakketje wat 9 maart zou zijn verzonden! Ik heb geen pakjes op 9 maart ontvangen! De telefonist blijft vertellen dat het 9 maart is aangemeld maar pas vanmorgen en de pakije van bij post.nl is afgeleverd. Kortom, POST.NL kan niet iets veranderen en dus is de aflevertijd pas morgen tussen 17 en 19 uur.
    Ik ben echt boos. Over de leveringstijd. Over de helpdesk die eigenlijk helpt niet! Over POST.NL!

    Reply
  8. Geert

    Ontzettend! Ik ben echt boos: 8:30 – 21:30 ik ben hele dag gewacht, en… “bezorgpoging niet geslaagd”, WELKE poging? Nu is status veranderd: morgen, zelfde tijd. Dus moet ik nog één dag alleen thuis zitten op het wacht?!

    Reply
  9. Jakob

    Ik verstaan het niet, deze telefoonnummer werkt niet. Status is afgeleverd, maar toch helemaal niets ik heb ontvangen. Mijn buren op de straat weten van niets ook.Wat moet ik doen? Geen nummer om te bereiken, geen antwoord op mijn emails! Ik weet het niet. Echt – wat kan ik doen????

    Reply
  10. GiLliS_34

    De toegankelijkheid van PostNL is waardeloos: er zijn op de pagina klantenservice de telefoonnummer, online chat en de postadres, maar worden niet vermeld, een postadres ook. Ik kan niks verstaan. Hoe kan dit zijn? Waar moet ik deze informatie zoeken? Ik heb dat op andere websites gevonden.

    Reply
  11. Luuk

    Waardeloos. Slecht. Waardeloos.
    Ik had de ervaringen met verhuizen optie service: Post.nl moest één adreswijziging, maar nu nog niet dit gebeurd… ik wacht al 6 weken! Zes!!! Bijna twee maanden voor één adres.
    Ik heb nog nooit antwoorden gekregen op mijn vragen. Dus moet ik alleen “slecht” zeggen over de klantenservice!

    Reply
  12. Teun

    Naar Post.NL website ga ik mijn pakje tussen 16:00 en 21:30 ontvangen. Groter tijdstermijn – niet normaal! Ik heb naar de klantenservice gebeld – op het einde werd netjes te woord gestaan. Super!

    Reply
  13. P.M.Nouwels

    Beste Medewerk(st)ers van PostNL,

    Vandaag kreeg ik kaart in mijn brievenbus met de mededeling of ik zo vriendelijk zou willen zijn om even 3,32 euro te betalen voor een poststuk waar te weinig postzegels op geplakt zijn.
    Ik ben er 100% van overtuigd dat op de verstuurde envelop 2 postzegels zaten met een totaalbedrag van 0,83 euro. De brief is verzonden naar Heerenveen met een totaalgewicht van 13 gram. Dus is 0,83 euro ruim voldoende.
    Mijn postcode 3078VP. Betaalcode Ro2.180420.500360

    Reply
  14. Theo van Lotringen

    Vandaag werd mijn post van mijn pensioenfonds door een van de buren bezorgd, waarschijnlijk op het verkeerde adres gebracht. Daarna kwam een andere buur met post van de Belastingdienst, gevonden op straat. Zeer kwalijk, dat Postnl z’n zaakjes niet op orde heeft.

    Reply

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *